در مورد سوالات علمی کاربردی

در این قسمت میتونید به بحث در مورد کنکور کاردانی به کارشناسی بپردازید

مدیران انجمن: Parsian، rosa_127، Moh3n II، مدیران

قفل شده
hasan1362
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 18
تاریخ عضویت: چهارشنبه 24 بهمن 1386, 1:48 pm

در مورد سوالات علمی کاربردی

پست توسط hasan1362 » جمعه 10 اسفند 1386, 4:35 pm

با سلام خدمت تمامی دوستان کامپیوتری!
امیدوارم به یاری خدا که به بهترین نحو ممکن آزمون خود را داده باشید و همگی همانجایی که آرزو و خواست شماست قبول و به ادامه تحصیل مشغول بشوید اما چند نکته در رابطه با اشتباهات فاحشی که در این کنکور هم مانند اکثر کنکورهای قبلی سازمان سنجش(رنجش) رخ داد که باعث شد سوالی را که به راحتی آب خوردن می توانستم جواب بدهم و از نمره ضریب 10 آن بهره مند شوم، جواب ندهم اما افسوس و 10000000 افسوس که کسی جوابگو نبود و هیچ کس نمی دانست که راه حل این مشکل چیست و الحمدلله بعد از این همه سال که از کنکور و کنکور گرفتن میگذرد هنوز هم که هنوزه آنقدر سیستم های اداری سازمان سنجش ما دچار بوروکراسی (البته در خوشبینانه ترین حالت) و ایستایی است که تا کنون راه حل منطقی و عاقلانه ای در نظر گرفته نشده و به این شکل حق هزاران داوطلبی که در هر آزمون شرکت می کنند ضایع می شه و فرق اونی که درس نخونده با اونی که درس خونده نامحسوس میشه. در این کنکور هم مثل کنکور دولتی 86 که سوالی آمده بود با این عنوان که :
132- متوسط زمان درنگ دورانی برابر کدام است؟ 1)4/5 2)3/8 3) 8/10 4)6/17
که در اینجا طراح محترم اگر توجه داشت این رو می فهمید که در هاردهای مختلف با مدل های مختلف و سرعت چرخش متفاوت زمان درنگ دورانی فرق می کنه معلومه که طراح محترم صفحه 32 کتاب آقای روحانی(ویرایش سوم) را برداشته و نگاه کرده و دیده که در پارامترهای هارد IBM 3380 درنگ دورانی برابر 3/8 میلی ثانیه است پس نتیجه گیری کرده که متوسط زمان درنگ دورانی در تمامی هاردهای عالم!!!!!!!! و در تمامی زمانها از عصر دایناسورها تا کنون برابر 3/8 است.
در این کنکور هم سوالهای شماره 132 و 131 هم به همین نحو بودند که نوشته بود:
131- زمان واکشی رکورد در فایلی با 5000 رکورد با اندازه 240 بایت (البته مطمئن نیستم تعداد رکوردها درست باشه) در فایل پایل چقدر است؟ حالا یکی نیست به این طراح محترم بگه تو که کتاب رو کپی برداری کردی لا اقل درست کپی برداری می کردی تا ما با این مشکل روبرو نشیم که ببینیم نه نرخ انتقال(t) رو داده که اندازه رکورد رو تقسیم کنیم و زمان رو بدست بیاریم و نه فاکتور بلاک بندی و نه (btt) رو داده که از طریق فرمول1/2* b* btt زمان رو بدست بیاریم. ولی کو گوش شنوا همین الانش هم دارم برق اضافی مصرف می کنم چون که مطمئنم مسئولین این آزمون آنقدر بی خیال هستند و پوست کلفت که به قول معروف ککشون هم نمی گزه این که هیچی نیست تو کنکور دولتی 86 اوج این بی انصافی رو دیدیم که حتی یک نفر ظرفیت روزانه رو به داوطلبای آزاد اختصاص ندادن(باز خدا رو شکر که تو این کنکور شرکت نکردیم) و من نمی دونم ما با چه امیدی برای روزانه بخونیم معلومه که بنده های خدا، پشت کنکوریها مجبور میشن آزاد شرکت کنند و هزینه های گزاف و ناعادلانه اون رو با هزار زور و بدبختی با وام و قرض و قوله و.... متحمل بشن بعد هم آقایون مسئولین آزاد میان و از دانشگاهشون تعریف میکنن و بدتر از همه اسم اسلام رو خراب میکنند.
در سوالات ساختمان داده ها هم سوال138 درباره مکان ذخیره شدن عنصر گفته بود که این عنصر در کدام خونه حافظه ذخیره شده دیگه نگفته بود که به روش سطری یا ستونی که البته از هر دو روش حساب کردم به هیچ کدوم از جوابها نمی خورد حالا کی جوابگو هست کی نیست خدا میدونه!!!!؟؟؟ تو کنکور دولتی 86 سوال 147 خیلی شبیه این سوال بوده که توی اون هم نگفته که از چه روشی باید استفاده کرد البته توی اون کنکور جواب درست رو داده. در کل خیلی از سوالات تخصصی شباهت بسیار زیادی به دولتی 86 داشت و به احتمال بسیار زیاد با توجه به نحوه طرح سوال و حتی ترتیب قرار گرفتن سوالات و اشتباهاتی که در هر دو کنکور تکرار شده می توان نتیجه گیری کرد که یا طراح سوال یک نفر بوده یا از روی سوالات کنکور 86 کپی برداری کرده ولی در کل سوالات آسون بودند و اگر کمی دقت کرده باشید به درستی به خیلی از سوالات جواب می دهید.
درباره سوالات برنامه نویسی هم متاسفانه من اصلا c++ نخوندم و فقط تونستم به 5 سوال جواب بدم. چون که هم دیر فهمیدم که ممکنه سوالات برنامه نویسی از vb و c++ بیاد هم علت دیگه ای داشت که هیچ منبع موثقی نگفته بود که از چی سوال میاد که برای رفع این ابهام رفتم و به سایت
motaleat.sanjesh.org سر زدم که سرفصل دروس تمام رشته های دانشگاهی رو طبق دستورالعمل وزارت علوم توی سایت گذاشته بود که اونجا هم دیدم آخرین سرفصل کاردانی کامپیوتر مصوب سال 81 هست و هیچ تغییری نکرده. البته من بچه اهوازم و چون که می خواستم مطمئن بشم که سرفصل دروس تغییر کرده یا نه زنگ زدم وزارت علوم از اونجا یه شماره دادن که زنگ بزن به فلانی که مسئول سرفصل هاست وقتی گوشی رو برداشت باورتون نمی شه چی می گفت ، بهش گفتم می خواستم ببینم سرفصل دروس تغییر کرده یا نه به من گفت اصلا هر چی آزمون و برگزاری آزمون و اینجور کارها با سازمان سنجشه نه با ما . حالا من زنگ زده بودم بپرسم که سرفصل ها تغییر کرده یا نه تا بعد از دو الی 3 دقیقه تازه تونستم به یارو بفهمونم که سازمان سنجش هم طبق سرفصل های وزارت علوم آزمون میگیره تا یارو بلند شد و یک سرفصلی اورد که مال سال 74!!!!!!!!!!!!!!! بود و داشت برام می خوند من هم که دیدم اینطوریه به حال خودمون تاسف خوردم و بعد از اینکه حدود 10 دقیقه این مکالمه طول کشید گوشی رو قطع کردم. نمی دونم به کی باید شکایت کرد و به کی باید گفت خصوصا مایی که دور از مرکز هستیم نه کلاس کنکور درستی داریم نه می تونیم حرفمون رو جایی بزنیم. همین که هم حرفی زدی زود انگ ضد نظام و ....بهت میچسبونن و میگن که تو با این حرکت می خواستی نظام رو تضعیف کنی (البته اگه خدا قبول کنه خود من کاملا معتقد به نظام اسلامی هستم و چندین سال هم سابقه بسیج دارم هم در همه حمایت های سیاسی و.... شرکت می کنم به طوری که خیلی وقتها با بعضی ها خصوصا سر ولایت فقیه و وجوب حمایت از نظام و... بحث می کنم. که امیدوارم همه اعضا این سایت اینطوری باشند) ولی باید مشکل رو حل کرد خصوصا ما اهوازی ها که هیچ کس به غیر خدا و امام زمان و معدودی از دلسوزان نظام کسی به حالمون رسیدگی نمی کنه مردم هم خیلی با این چیزها سر و کار ندارن و حقیقتا میگم مردم خیلی قانعی هستند برای همین هم سبب میشه بعضی ها از این نجابت سو استفاده بکنن.
در کل می خواستم درد دلی کرده باشم با همفکرهای خودم گرچه "هیچ چشمی نبیند و هیچ گوشی نشنود" .
در پایان از تمامی اعضای سایت میخوام که در اولین فرصت سوالات علمی- کاربردی امسال رو روی سایت بگذارند چون که توی اهواز کلاً سوالات کاردانی به کارشناسی توی کتابفروشی ها عرضه نمی شه.
اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنا من انصاره و اعوانه
خداحافظ
:P :D

mamad_msp
کاربر متوسط
کاربر متوسط
پست: 229
تاریخ عضویت: جمعه 20 مهر 1386, 2:22 pm

پست توسط mamad_msp » جمعه 10 اسفند 1386, 10:19 pm

سلام:
1- سر فصل ها که خیلی مدته معلومه عوض شده الا دیگه کار از کار گذشته ولی برای سر فصل همیشه به دانشکده ها مراجعه کن. اینا خودشون که خوابن فقط شاید دانشکده ها یکم هواسشون باشه اونم دانشکده های سراسرییی چون ازاد هم خوابه.
2- اهواز تهران اردبیل ... نداره هیچ احدی نمیتونه کاری کنه مگه پارسال این همه دادو بیداد کردن تهرونی ها جوابی گرفتن؟؟؟
عزیز من اگه یکم خوب نگاه کنی می بینی ما همه بازی هستیم حالا .... بمونه که به هم نگن سیاسی :lol: پس زودی مدرکتو بگیر و از زندگیت استفاده کن این پشت موندن اینجا فایده نداره.

Ramin

پست توسط Ramin » شنبه 11 اسفند 1386, 1:50 pm

سلام به شما دوست عزیز
در مورد سوالات ذخیره که مطرح نمودید کاملا به شما حق میدم ، اما همیشه تو کنکور چند تا سوال هست که جوابی نداره و سرکاریه !!!!!!!!!!!!!!!!!! که باید بی خیال این سوالات شد ، این که طراح سوالات ناشی بوده هیچ شکی نیست .
در مورد سوال ساختمان که فرمودید ، به نظر من یکی از ساده ترین سوالات بود ، فکر میکنم جوابش هم 120 بود ، حالا سوالات که اومد پاسخ تشریحیش رو براتون میزارم .
ولی کلا سوالات ذخیره و ساختمان و زبان تخصصی راحت بود و با کمی دقت میتونستید حل کنید .

سوالات برنامه نویسی که اصلا هیچ حرفی توش نیست ، چون قابل صحبت کردن نیست و طراح سوال هم احتمالا یک آدم .... ای بوده و احتمالا هم همون طراح سوالات سراسری امسال بوده .

این رو هم بدونید که این سوالات برنامه نویسی برای همه سخت بوده ، پس نگران نباشید .

امیدوارم همتون قبول شید .

آواتار کاربر
rahimfrd
کاربر معمولي
کاربر معمولي
پست: 68
تاریخ عضویت: شنبه 23 تیر 1386, 1:41 pm
محل اقامت: مرودشت
تماس:

سوالات

پست توسط rahimfrd » شنبه 11 اسفند 1386, 3:46 pm

سوالات ذخیره رو نمیدونم چون من ربع درسا رو بیشتر نخونده بودم ولی در مورد سوال آدرس آرایه ساختمان داده ها باید بگم که اگه در مورد سطری یا ستونی بودن چیزی ننوشته بودند شما باید پیش فرض سطری رو در نظر بگیرین و همین طور اندازه طول و آدرس شروع که پیش فرض به ترتیب 0 و 1 است 8) البته نباید میگفتم ولی خوب گفتم(End رفاقت دیگه) :wink:
به سراغ من اگر میایید پشت هیچستانم

آواتار کاربر
rahimfrd
کاربر معمولي
کاربر معمولي
پست: 68
تاریخ عضویت: شنبه 23 تیر 1386, 1:41 pm
محل اقامت: مرودشت
تماس:

پست توسط rahimfrd » شنبه 11 اسفند 1386, 3:52 pm

ببخشید 1و0
به سراغ من اگر میایید پشت هیچستانم

Ramin

Re: سوالات

پست توسط Ramin » شنبه 11 اسفند 1386, 4:11 pm

rahimfrd نوشته شده:سوالات ذخیره رو نمیدونم چون من ربع درسا رو بیشتر نخونده بودم ولی در مورد سوال آدرس آرایه ساختمان داده ها باید بگم که اگه در مورد سطری یا ستونی بودن چیزی ننوشته بودند شما باید پیش فرض سطری رو در نظر بگیرین و همین طور اندازه طول و آدرس شروع که پیش فرض به ترتیب 0 و 1 است 8) البته نباید میگفتم ولی خوب گفتم(End رفاقت دیگه) :wink:
بله ، درسته ، باید سطری در نظر بگیرید اگر نگفتن .

آواتار کاربر
rahimfrd
کاربر معمولي
کاربر معمولي
پست: 68
تاریخ عضویت: شنبه 23 تیر 1386, 1:41 pm
محل اقامت: مرودشت
تماس:

پست توسط rahimfrd » شنبه 11 اسفند 1386, 6:13 pm

اي وايييييييييييييييي يادم نبود آدرسو به علاوه 1 كنم بابا تو ذهنم بودا نميدونم حواسم كجا رفت
سوال 139 رو دارم ميگم جوابش ميشد 101 كه من زدم 100
با اين حال 40 درصد به 31.33 درصد كاهش پيدا ميكند
به سراغ من اگر میایید پشت هیچستانم

n-z
پست: 3
تاریخ عضویت: شنبه 11 اسفند 1386, 8:00 pm

کنکور علمی کاربردی

پست توسط n-z » شنبه 11 اسفند 1386, 8:11 pm

سلام به همه دوستای عزیز
من الان 1 سالی هست بحث های شما عزیزان رو تقیب میکنم اما اولین بار که سوالی بیان میکنم
دوستان من
ادبیات 76
زبان 52
معارف 24
ریاضی 20
اختصاصی 38
زدم وانتخاب اولم بابل هست لطفا بگید قبول میشم؟خیلی برام مهمه چون میخوام برم پیش عشقم

آواتار کاربر
masomehgole
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 20
تاریخ عضویت: دوشنبه 16 مهر 1386, 12:38 pm
محل اقامت: خوزستان
تماس:

پست توسط masomehgole » یک‌شنبه 12 اسفند 1386, 11:40 am

سلام
خسته نباشید
من واسه آزاد کلی امیدوار بودم که قبول شم ولی ....
دیگه نمی تونم به علمی کاربردی مطمئن باشم
متاسفانه همونطور که دوستان عنوان کردند
اشتباهات فاحشی بود که جز تاسف خوردن چاره ای نیست و نداریم
چون همیشه این اشتباهات هست و کسی هم در فکر راه حل و چاره نیست
واسه همه شما دوستان آرزوی موفقیت دارم
به امید پیروزی
یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد
یاعلی

آواتار کاربر
meisam
کاربر معمولي
کاربر معمولي
پست: 60
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1386, 10:14 pm
محل اقامت: تبریز
تماس:

Re: کنکور علمی کاربردی

پست توسط meisam » یک‌شنبه 12 اسفند 1386, 12:05 pm

n-z نوشته شده:سلام به همه دوستای عزیز
من الان 1 سالی هست بحث های شما عزیزان رو تقیب میکنم اما اولین بار که سوالی بیان میکنم
دوستان من
ادبیات 76
زبان 52
معارف 24
ریاضی 20
اختصاصی 38
زدم وانتخاب اولم بابل هست لطفا بگید قبول میشم؟خیلی برام مهمه چون میخوام برم پیش عشقم
*************************************************************

برو شیرینی قبولیتو بخر . سالای قبل با این پایینتر قبول شدن .

شیرینی من فراموش نشه :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ali_gtp
کاربر ساده
کاربر ساده
پست: 36
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 مرداد 1386, 3:19 pm

پست توسط ali_gtp » دوشنبه 13 اسفند 1386, 12:36 am

rahimfrd نوشته شده:اي وايييييييييييييييي يادم نبود آدرسو به علاوه 1 كنم بابا تو ذهنم بودا نميدونم حواسم كجا رفت
سوال 139 رو دارم ميگم جوابش ميشد 101 كه من زدم 100
با اين حال 40 درصد به 31.33 درصد كاهش پيدا ميكند
منم همين اشتباه رو مرتکب شدم. سوالاي سخت ديگه رو حل کردم و اين سوالاي آسون رو ...

n-z
پست: 3
تاریخ عضویت: شنبه 11 اسفند 1386, 8:00 pm

پست توسط n-z » سه‌شنبه 21 اسفند 1386, 10:42 am

مرسي ممنون خدا از دهنتون بشنوه
ان شا الله همه از جمله شما به همه آرزوهاتون برسيد

قفل شده